Eötvös Loránd Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum

14. nap

Kirándulás Auschwitz-Birkenauba

Október 25-én, vasárnap mentünk Auschwitz-Birkenauba. A buszút egy unalmas másfél órás út lett volna, de a sofőrünk gondoskodott róla, hogy ne unatkozzunk. Egy kis ízelítőt kaptunk a lengyel vezetési kultúrából, így egy-egy nagyobb kanyar bevétele után már nem volt ateista a buszon. Elég sportos volt a vezetéstechnikája. A kedvencük mégis az a lengyel sofőr volt, aki előttünk ment kb. százzal majd úgy döntött, hogy ő itt és most félre áll. Ezt úgy sikerült kivitelezni, hogy index jobbra, padló fék, kanyarodás, mindezt egy időben egyszerre, szerencsére nem lett semmi bajunk, de necces volt a szituáció. De épségben odaértünk.

dscf3780 web

Auschwitzban kaptunk magyar idegenvezetést, Eva személyében. Majd miután letettük a csomagjainkat és átmentünk a fémdetektoros kapukon indult a múzeum túra. Az auschwitzi tábor területén lévő épületekben ma teljes egészében múzeum működik, a látogatható épületekben a tábori „életet” bemutató tárlatok vannak berendezve. A birkenaui táborból már sokkal kevesebb maradt meg.

Az ember megnéz pár filmet, a Schindler listáját, a Sorstalanságot vagy a Saul fiát, tanulja töri órán, de az nem olyan, mint amikor az ember ott van. Sétál helységről helységre, ahol a rögtön ítélőbíróság működött, ahol embereket kínoztak az elképzelhető legkülönbözőbb módokon, egy helyen ahol mindennapos volt a halál.

Az emberi lét alatt nem az állati van, állatok ilyet nem tesznek egymással, az emberi lét alatt a démoni van. Megrázó élmény volt látni emberek és démonok harcát, de ez nem egy filmben történt, hanem itt Auschwitz-Birkenauban.