Eötvös Loránd Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum

Brighton

1. nap 2017/10/01  vasárnap

Az első nap az utazással és a szállás birtokbavételével telt. Kora reggel, busszal indultam Ferihegyre, ahonnan közvetlen járattal, szűk három óra hossza alatt értem a londoni Stansted repülőtérre.  Innen, mivel Brighton Anglia déli partvidékén, közel 120km-re fekszik Londontól, busszal folytattam utam, egy átszállással, a Viktória buszpályaudvaron.  Brightonban meglehetősen hűvös idő fogadott, de sem tántorított el, hogy a sok ülés után gyalog tegyem meg az egy órahosszas sétára való utat a szállásomig. A szállásom úgynevezett „homestay” volt, ami azt jelenti, hogy családnál kerültem elszállásolásra.

001002
003004

0052. nap  2017/10/02 hétfő

Második nap, egy kellemesen könnyű reggelit követően 9 órára kellett a nyelviskolába érkezni a csoportomnak, köztük nekem is. Az iskolát nem volt nehéz megtalálni, mivel közel volt ahhoz a tengerparti sétányhoz, ahol az előző nap a szállásra sétáltam.

Első körben az iskola épületének bemutatására került sor, amely először az első kémiai eljárással előállított tinta feltalálójának/gyártójának a rezidenciája, majd idősek otthona volt. Ez után bérelte azt ki maga a nyelviskola.

Déltől már órákra is sor kerül, majd a délutánt a csoporttárásakkal a tengerparton és a városban töltöttük. Este közösen egy igazi helyi „pub-ot” is meglátogattunk.
006008

007009

010011

3. nap 2017/10/03 kedd

A harmadik nap szintén 9 órakor kezdtünk, délben ebéd következett, majd folytattuk a délutáni foglalkozásokat egészen 3 óráig.

Ezen a napon úgy gondoltam, hogy a tegnapi olasz étterem helyett ma „fish and chips-et” ebédelek a város állítólag legjobb ilyen jellegű éttermében, a „Bankers-ben.” Ez nemcsak azért volt számomra érdekes, mert a britek ezt feltétlenül a nemzeti konyhájuk részeként kezelik, hanem a tengerpart lehetőséget nyújtott a valóban friss rántott tőkehal kipróbálására. Természetesen e mellől nem maradhatott el a „kötelező” sült krumpli és a „mushy peas,” azaz a zöldborsó püré.
012013

4. nap 2017/10/04 szerda
A negyedik nap a munkarend ugyanaz volt, reggeli, iskolapad, ebéd, majd vissza az iskolapadba, ahol ismét nagyon sok érdekes és hasznos elméleti és gyakorlati tapasztalattal lehettünk gazdagabbak. A csoportfoglalkozások, ahol egyébként heten vettünk részt, volt cseh, lengyel, tajvani, német, litván és rajtam kívül még egy magyar tanuló is, így meglehetősen nemzetközivé sikeredett a kis osztályunk.

Délután többedmagammal felmerészkedtünk a British Airways i360 nevű, 162m (!) magas kilátótornyára, ahonnan információink szerint nyugati irányba akár 79 km-re is el lehet látni tiszta időben. Szerencsénkre szikrázó napsütésben volt részünk és, habár nem tudni mekkora volt a látótávolság, a városra és a Csatornára gyönyörű kilátás nyílt.
015
014016

5. nap 2017/10/05 csütörtök

Az ötödik nap a tanítás-tanulás menete már rutinszerűen zajlott, a csoport összerázódott, a szünetekben együtt ebédeltünk, kávéztunk.

Délután meglátogattuk a kilátótoronytól nem messze található mólót. Ez a második ilyen építmény Brightonban, mivel az első (West Pier) sajnálatos módon 2003-ban porig égett. Az úgy nevezett Brighton Palace Pier-en egy játékterem és egy vidámpark található. A móló gyakorlatilag egy egész délutános-estés programot kínál, így osztálytársaimmal mi ki is használtuk az általa kínált lehetőségeket.
017017
019017

6. nap 2017/10/06 péntek
A 6. nap volt a héten az utolsó tanítási nap. Ez is, ahogy eddig az ezt megelőző iskolában töltött napok, menetrendszerűen alakult.
Az idő péntek ellenére nem alakult túl kedvezően, úgyhogy rövidke városnézést és vásárolgatást követően a szállásomon, a fogadó családom körében beszélgetéssel töltöttem.
021

7. nap 2017/10/07 szombat
A szombati nap a városnézésé volt. Az idő ugyan nem enyhült, azonban ez mégsem tántorított el tervemtől.
Az első és legfontosabb kulturális „megálló” a valódi és hamisítatlan angol reggeli, vagyis az „English breakfast” volt. Ez egy igen bőséges reggeli, ami sült kolbászból, szalonnából, paradicsomból és tojásból áll, kiegészülve az elmaradhatatlan pirítóssal és kávéval. A fő „csemege” azonban az elmaradhatatlan „black pudding,” ami leginkább a mi disznótoros véres hurkánkhoz hasonlít.
A nap hátralévő része sétálgatással, a helyi kultúra megismerésével zajlott. Mivel Brighton egyik fő bevételi forrása a halászat volt, ezért a helyi halász múzeum (Fishermen’s Museum) kötelező etapnak kellett, hogy legyen. Az estét újra „családi körben” töltöttem.
022023
024

8. nap 2017/10/08 vasárnap
Vasárnap az idő is kegyesebb lett, újabb városnézés következett, mialatt a város szűkebb környékét is sikerült felfedezni. A város keleti felén aztán sikerült is belebotlani egy veterános klubtalálkozóba is.
Délután a brightoni királyi rezidenciát (Royal Pavillion) látogattam meg, most már többedmagammal. Ezt a kastélyt használta IV. György, aki az általa unalmasnak tartott londoni élet elől ide menekült kikapcsolódni és szórakozni.

025026

027028

9. nap 2017/10/09 hétfő
A hétfő ismét a padban talált minket. Az iskola folytatódott a második heti programmal. Délután 3 és egy forró kávé után a tengerparti sétány felé vezetett az utunk, mivel a tengerpart még mindig unikum volt számunkra.

029030
031033

10. nap 2017/10/10 kedd
könyvtár

034035

11. nap 2017/10/11 szerda
délutáni tea

036037

038

12. nap 2017/10/12 csütörtök
városnézés

13. nap 2017/10/13 péntek
utolsó nap az iskolában

14. nap 2017/10/14 szombat